sobota, 1 marca 2014

Agnieszka Chylińska "Gala" 2006 by Wojtek Wojtczak

Agnieszka Chylińska - powraca ...jako wokalistka. Na 5-go marca zapowiedziano premierę nowego singla zatytułowanego "Kiedy przyjdziesz do mnie".



I teraz wszyscy zachodzą w głowę czym nas zaskoczy Chylińska. Wszyscy dobrze pamiętamy rok 2009 i premierę singla i clipu "Nie mogę Cię zapomnieć". Internauci i fani Agnieszki rozpoczęli niemalże dyskusję narodową dotyczącą tak drastycznej zmiany wizerunku repertuaru TEJ rockowej i niegrzecznej Agi, którą znali przez tyle lat. Bo tu nagle Aga wbiła się w rajtki i body i z uśmiechem na twarzy pląsała do rytmów swojego nowego - tanecznego - przeboju.

Ale ta Aga też się przyjęła. Część fanów odwróciła się od Artystki, ale pojawiły się także rzesze nowych wielbicieli, którzy wiernie śledzą clipy na 4Fun.tv :-) I był hicior, płyta "Modern Rocking" świetnie się sprzedała, posypały się nagrody, koncerty, okładki, wywiady itp.

Ja też taką Agę pokochałem. Bo jej wierzyłem. Wierzyłem w jej wewnętrzną i zewnętrzną przemianę. Podobała mi się taneczna, uśmiechnięta Agnieszka. Podobała mi się też Agnieszka "Niekochana" i "Winna" Chylińska... Agę mógłbym chyba "kupić" w każdym wydaniu. Kocham jej osobowość, cięty język, bezpretensjonalność, teksty, szczerość itp.

 Ale to było kiedyś. Od czasu wydania "Modern Rocking" do chwili obecnej zauważyłem dużą zmianę Agnieszki jako osoby funkcjonującej w mediach. Jest teraz mocno wyretuszowaną  blond pięknością, która regularnie nawiedza "Dzień Dobry TVN", pisze książki dla dzieci, siedzi twardo w jury w "Mam Talent" (niepotrzebnie) i regularnie występuje w reklamach ... Karolina Korwin Piotrowska w swojej książce "Bomba" ma trochę racji pisząc, że Agnieszka powoli staje się symbolem gwiazdy, z których kiedyś drwiła. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie. Szkoda by było takiej osobowości i takiego talentu.

A tymczasem do 5-go marca słuchacze dalej będą tonąć w domysłach odnośnie kierunku, w jakim pójdzie twórczość Agnieszki. Próbują nawet doszukać się wskazówek w okładce singla... Wydaje mi się, że nowa piosenka będzie kontynuacją "Modern Rocking". Przekonamy się już w środę... Aga, liczę na Ciebie :-)

A tymczasem prezentuję Wam zdjęcia, które są efektem pięknego flirtu wokalistki z kolorową prasą. W 2006 roku - kiedy to Agnieszka nie często gościła na okładkach poczytnych magazynów - ukazały się wywiad i sesja (fot. Wojtek Wojtczak) w magazynie "Gala". W tym czasie te zdjęcia ciężarnej Agnieszki były dla mnie formą czystego nabijania się z show biznesu. Przerysowane miny i pozy, dziwne kolory ("załóż róż!"), niecodzienna stylizacja ... To wszystkie takie totalnie inne od Chylińskiej, którą znaliśmy. Oceńcie sami.


(Fot "Wojtek Wojtczak, "Gala" 2006)